Lo studio della mente e l'arte dell'insegnare
Percorsi di aggiornamento per docenti della scuola primaria e secondaria
Responsabile scientifico prof. Remo Job - Dipartimento di Psicologia e Scienze Cognitive Università degli Studi di Trento
ciclo di incontri febbraio 2011 marzo 2011

"Why lemons are fast and high-pitched, intelligent people are quick, bright, and sharp, and toads lower the pitch of their croak to get sex?"
Dr. dott. Peter Walker (Lancaster University, United Kingdom)
23 marzo 2011

"Languages of emotion: a multidisciplinary excellence cluster at the Freie Universität Berlin"
Dr. Katharina Metz (Cluster Languages of Emotion, Freie Universität Berlin, Germany)
31 marzo 2011

"Why Barack Obama is Black: Using the Attention Shift Model to Explain Stereotypes and the Racial Categorization of Faces"
Prof. Jim Sherman (Indiana University, USA)
4 aprile 2011

"Kernels of a Unified Theory of Conceptual Behavior"
Dr. Ronaldo Vigo (Director CFACS - Center for the Advancement of Cognitive Science, Ohio University Athens, USA)
20 aprile 2011

"Siting decisions, risk perception and the NIMBY phenomenon"
Dr. Richard Szanto (Corvinus University of Budapest)
18 maggio 2011

"Seminari di presentazione dell'attività di ricerca dei dottorandi  in Scienze Psicologiche e della Formazione (XXIV ciclo)"
6 giugno 2011

"Self-perceived Prototypicality and Accountability as Predictors of Team-oriented Leader Behavior"
Prof. Steffen Giessner (Rotterdam School of Management, Erasmus University)
8 giugno 2011

15 giugno 2011

"Is language the key to reasoning?"
Prof. Michael Siegal (University of Sheffield, UK)
17 novembre 2011

"Pratiche commerciali scorrette e psicologia del consumatore"
Prof. Raffaele Caterina (Università di Torino)